Vakar Bite kārtējo reizi aicināja ciemos, lai mēģinātu pārsteigt ar jaunumiem, kas Baltijā vēl nav piedzīvoti. Šoreiz tie bija divi – HD voice un parēto datu skaitītājs. Tā kā uzskatu, ka datus ir jāizmanto, nevis jāskaita, tad to otru “pārsteigumu” ignorēšu un pieversīšos tikai tai balsij.
Teorija
Ja man atmiņa neviļ, tad šis būs pirmais gadījums, kad Bite pamanījusies ieviest kādu tehnoloģisko jauninājumu Latvijā ātrāk nekā pārējie 2 lielie mobilo sakaru operatori. (Zinu, ka Bite ir pionieris Latvijā daudziem billing risinājumiem, bet tie nav tehnoloģiski jauninājumi, kas rada jaunas iespējas, kā izmantot tīklu.)
HD voice jeb augstās izšķirtspējas balss tehnoloģija ļauj pārraidīt balsi daudz labākā kvalitātē, jo skaņa tiek uztverta divtik platākā frekvenču joslā. Un komplektā ar tālrunī iebuvēto trokšņu slāpēšanas risinājumiem tas viss ļauj pārraidīt balsi daudz dzidrāku un telpiskāku, ja tā varētu izteikties.
Prakse
Bet tas viss teorijā. Un, lai arī demonstrācija Bite pārliecinoši nodemonstrēja, ka tik tiešām ir jūtama skaņas kvalitātes atšķirība, tomēr ir divi būtiski priekšnosacījumi, lai to varētu izbautīt arī dzīvē.
Vispirms jau tas viss darbojas tikai Bites tīklā. Ja sarunu biedrs, ir no cita tīkla, tad šis jauninājums iet secen. Ir arī vajadzīgs tālrunis, precīzāk pat divi – katram runātājam –, kas šo risinājumu atbalsta. Pēc Bite aplesēm tie ir 15% no viņu tīklam pieslēgto tālruņu skaita. Cik daudz gadījumos zvani notiek starp šādiem tālruņiem, operatora pārstāvji nemācēja atbildēt.
Tehnoloģiju cīņas
Augstās izšķirtspējas balss notiekti nav risinājums no obligāto iespēju saraksts. Tā ir no jauki, ja ir (nice to have) saraksta. Bet ir patīkami, ka arī Latvijā aizvien vairāk ienāk [iepriekš] eksotiskāki risinājumi. Brīdi, kad cenas par sakaru pakalpojumiem jau ir tik zemas, ka ar tām konkurēt ir grūti, jāsāk konkurēt ar tehnoloģijām.