Šogad paveicās laicīgi noreaģēt, piereģistrēties un tikt izlozētam dalībai ekorallijā XL Bāka 2013. Šī ir neliela un vāji strukturēta atskaite par iespaidiem no sestdienas piedzīvojumiem.
Vai eko?
Vienas no pārdomām, kas maisījās pa galvu, bija, cik ļoti šis ekorallijs ir eko. 50 mašīnas riņķoja pa Kurzemes ceļiem, uz visiem kopā nodedzinot 1060 litru fosilās degvielas, tādējādi izdalot atmosfērā vairāk nekā 2 tonnas CO2.
Sacensību mērķis bija pēc bildēm atrast un nobildēties ar četrām bākām, iekļautoties gana ciešā laika limitā un, protams, iztērējot pēc iespējas mazāk degvielas uz katru nobraukto kilometru. Tomēr varēja nopelnīt papildus punktus (samazināt ieskaitīto degvielas patēriņu), nobildējoties ar citām bākām, kas faktiski ļāva novirzīties no galvenā uzdevuma – braukt ekonomiski –, jo katra apstāšanās ir pazaudētais laiks, ko jākompensē ar lielāku braukšanas ātrumu, tātad tērējot arī vairāk degvielas.
Personīgās atklāsmes
Liekā bagāža
Pirmām kārtām, dalība šajās pasākumā bija ļoti laba motivācija iztīrīt mašīnu no visa liekā, kas gadiem tur krājies. Kopā savācās 10 kg mantu, ko lietderīgums ikdienas braucienos ir apšaubāms.
70 km/h
Sanāca arī praksē pārliecināties, ka mana pārliecība, ka mūsdienu auto spēka piedziņa un aerodinamika ir noslīpēta, lai visekonomiskākā braukšana būtu uz 90 km/h, ir nepareiza. Vismaz mana auto gadījumā (benzīns, 1,4l, 5 p. MT), ekonomiskākais ātrums ir ap 65..70 km/h, braucot ar 5. pārnesumu. Šādi braucot, ja tic borta datoram, patēriņš bija vien 4,7 l/km (ražotāja pieteiktais patēriņš ārpus pilsētas ir 5,2 l/km). Diemžēl laika bija maz, bet plānošanas kļūdu, un visu maršrutu mērot ar šādu ātrumu, nebija iespējams.
Grants ceļi ir bīstami
Jā, ļoti bīstami. Pārliecinos par to jau otru reizi savā dzīvē. Par laimi arī šoreiz ar veiksmīgu iznākumu. Līdz Ovišu bākai ir grants ceļš, uz šī ceļa ir kāda bedre – iegrimums ceļā –, ko ir pagrūti savlaicīgi ieraudzīt. Ieskrienot šajā bedrē ar 70 km/h, mašīnu sāka manāmi nēsāt. Paveicās, ka tajā brīdi nebija neviena pretībraucošā, kā arī konkrētais ceļš ir diez gan plats, un auto paspēju savaldīt.
Kļūdas
Pēc maniem aprēķiniem, kādas 30..40 min no kopējā laika pazaudējām, nepārdomāti plānojot maršrutu. Jāatzīst, ka bija gana muļķīgi, piemērām, apstāties ceļa malā, lai jau pēc starta saplānotu, kur braukt, kā braukt un kur stāties. Arī akla sekošana citai ekipāžai, cerot, ka viņi zin, kur viņi brauc, bija muļķīga. Un pamatīga kļūda bija izvēlēties apstāties patālu no Kolkas raga – skriet cauri mežam sanāk krietni lēnāk, nekā braukt ar auto pa ceļu, atrodot tuvāku pieturvietu.
Mērķis
Personīgais mērķis bija iekļauties degvielas patēriņā, kas ir zemāks par ražotāja noteikto. Un gandrīz sanāca. Rezultāts ir 5,27 l/km. Ja nebūtu pazaudējis tās 30 min, gan jau ka sanāktu arī zemāk par 5,2 l/km.
Tāds kā noslēgums
Paldies DBS, Latvija Statoil un Delfi.lv par pasākumu. Sestdiena ir pavadīta aizraujoši. Un, neskatoties uz manu kritiku par eko (ne)būšanu, es labprāt piedalīšos arī nākošā gadā šajā degvielas dezdināšanā, ja laimēsies.