Par reklāmrakstiem

Šonedēļ (lai gan ņemot vērā laiku Latvijas teritorijā, iepriekšejā nedēļā) Latvijas blogsfēra norisinājas savdabīgi notikumi.

Dainis Zariņš bija izsūtījis vairākiem lasītākajiem emuāru rakstītājiem piedāvājumu publicēt reklāmrakstu par kādu no viņa pārstāvētās Altex Marketing klienta tīmekļa projektu.

Šī rīcība, protams, nepalika nepamīta. Vairāki autori labprāt piekrita, un šie reklāmraksti parādījās vairākos emuāros. Šeit nu varēja vērot, kā dažādi cilvēki raksta par vienu un to pašu lietu un cik raibi viņiem sanāk.

Bet neizpalika arī bez negatīvāk atsauksmēm par šo afēru. Tika izteikti nosodoši teksti par šādu pārdošanos, par lasītāju upurēšanu apmaiņā pret naudu utt. Lai gan jāatzīst, cik pavēroju, tad pēc FeedBurner ikoniņām spriežot, lasītāji no reklāmu publicētājiem nenoversās.

Es gan šoreiz nevēlēšos aizstāvēt nevienu no šiem viedokļiem. Teikšu tikai tā, ka katram tiesības rīkoties ar saviem emuāriem, ka vien viņiem pašiem tīk. Un es nesapratu, kāpēc vēl kādu no malas uztrauca, kas notik ar šo emuāru popularitāti lasītāju vidū.

Bet, atskatoties uz šo visu novēroto, rodas jautājums, kāpēc neviens tik asi nereaģē uz Artūra rīkoto akciju ar piedāvājumu iegūt savā īpašumā biļetes uz izrādi Alu Sieviete? It kā nekas dižs — ieliec bildi un saiti: Labākā dāvana svētkos – pērc biļetes šeit!. Bet vai tomēr arī šie nebūs reklāmraksti (arī šis), pret kuriem tik asi tika piketēts?

11 thoughts on “Par reklāmrakstiem

  1. Atvaino, bet man šis raksts izskatās pēc tukša ūdens liešanas tikai tamdēļ, lai dabūtu biļetes uz izrādi. Būtu labāk šos divus rakstus nodalījis atsevišķi.

  2. Taustiņklabeklis: Zini, taisnība vien Tev ir. Vienkārši, patiesībā, sākumā es nemaz negribēju iegūt tās biļetes un doma bija uzdot tikai to jautājumus, kas raksta baigās. Bet beigu beigās mankārība ņēma par mani roku un es atļāvos iepīt šajā rakstā arī reklāmu. Tā kā nu sanācas tas, kas sanāca. Nokošo reizi centīšos labāk. :)

  3. :))

    Keeper, tu esi visai interesantaa veidaa, it kaa ieveerojot nosaciijumus, publiceejis rakstu, par ko veelies tagad sanjemt biljetes. Redzi, es neesmu Altex marketing, taapeec – piedod – es tevi varu pasuutiit triis maajas taalaak un pateikt, ka sorry, par sho es tev nedoshu biljetes.

    Tomeer es taa nedariishu, taa kaa tu izdariiji vienu citu lietu – pats atsuutiiji man e-pastu ar saiti uz sho rakstu, taatad, pats pieteicies. Lai tas paliek uz tavas sirdsapzinjas, jo, piemeeraam, bija citi dzeki (konkreeti divi), kas pateica, ka taa kaa ir redzeejushi izraadi, tad lai biljetes tiek citiem, bet pashi ielika tikai taapeec, ka taa bija laba.

    Es pats somaaju ka shajaa konkreetajaa gadiijumaa nav jeegas vispaar reagjeet uin peerties, taa kaa shii akcija driizaak ir kaa daavana blogeriem. Saproti? Ja es pats nebuutu blogeris, diez vai es teereetu muusu biljetes uz blogiem, taa kaa taa ir reaala nauda. Lai tev buutu pavisam skaidrs – shie 1000 Ls ko izteereeju biljeshu veidaa patiesiibaa noziimee 1000 Ls no muusu pavisam mazaa maarketinga budzeta – es neieliku reklaamu par pusi lapas Dienaa, bet uzriikoju sho akciju blogos.

    Katram bija dota iespeeja piedaliities, briivpraatiigi, un ja kaads neveelas, tad to nedara. Taa ka taa nav nekada probleema, nav jau arii nekaada lielaa nauda, utt…

  4. Jāpiekrīt Mednim – viņš kaut ko arī iepludina tajā blogotāju sociālajā tīklā, kas ir kā atbalsts tiem, kuri ņemas un darbojas pa šito līniju – mārketinga ieguvums būtu daudz lielāks pārdodot tās biļetes un vēlāk iegūto piķi ieliekot tradicionālā mārketingā – websfēra jau tai ziņā ir diezgan izsmelta, bet nu nāk jauni blogeri un tā ir iespēja arī jaunajiem. Es varu tikai apbrīnot Medņa darbošanās spējas un arī vēlmi atbildēt uz teju visiem komentāriem, kas skar viņu. Ziniet, dažkārt ir vērtīgāk pašiem kaut ko izdarīt un pamēģināt, nevis tikai nolikt pārējo darbu. Wordpres’u palaist tagad katrs uklenders var, bet normāli izbīdīt arī kādu biznesa štelli, tur nu kaut kā neredz dikti daudz gribētājus/varētājus.

    neesmu pats aktīvs blogotājs, vairāk gan kā info patērētājs. Ja par blogošanu un rakstu publicēšanu sāk maksāt skaidrā naudā, tad jau tā ir pārdošanās?! Visi adsensi, kurus blogeri karina sev apkārt? Tādi delfi jau no paša sākuma pārdevušies utml. Tas jau uz katra paša sirdsapziņas ko un kā publicēt, katram savs blogs ir, bet ja tas pārvēršas par pilnīgu reklāmrakstu publicēšanas vietni, tad ir citādi – katrs blogeris riskē tikai ar savu reputāciju un auditoriju.